De ce este important continutul

Poate vi se pare ciudat sau interesant ce am vă spun acum, dar multe dintre paginile de prezentare ale firmelor (cel puţin cele româneşti) sînt foarte sărace în conţinut. Au o listă cu produse şi servicii, ceva formular de contact şi informaţii despre companie şi cam atît. O spun din proprie experienţă (cîteva dintre paginile web pe care le-am făcut şi pe care le-am accesat de-a lungul timpului nu s-au schimbat prea mult în ultimele luni sau ultimii ani – s-au schimbat unele informaţii şi produse/servicii dar din punctul de vedere al motoarelor de căutare sînt pe nicăieri) , dar şi din ceea ce am observat pe alte pagini. Din ce-am putut observa, pe la noi cele mai consistente pagini sînt cele de ştiri, “blogurile” şi paginile de anunţuri gratuite/directoarele web.

Mă gîndesc că v-aţi dat seama principalul motiv pentru care este important ca paginile web să aibă un conţinut cît mai consistent: ca să fie găsite mai uşor de motoarele de căutare. Scriind despre subiecte care au puncte comune cu produsele şi serviciile oferite se generează mai mult trafic, iar pagina devine mult mai cunoscută decît fără acel conţinut. Chiar dacă vizitatorii vor ajunge mai degrabă pe conţinutul auxiliar (şi nu pe produse şi servicii) există şanse considerabile să revină pe pagină dacă găsesc ceva interesant şi demn de urmărit mai departe şi să apeleze şi la domeniul de activitate al firmei respective.

Din proprie experienţă vă pot spune că acum cîteva luni am făcut o pagină pentru o companie care comercializează produse cosmetice pentru femei. Nu prea am habat de acest subiect, aşa că le-am spus fetelor care se ocupau de vînzarea produselor în magazin că ar fi interesant să citesc de ce se foloseteşte un produs în detrimentul altuia sau care sînt metodele cele mai eficiente pentru folosirea cosmeticelor. Personal nu mi-ar fi de nici un folos imediat, dar nu se ştie niciodată cînd aş avea nevoie de informaţii în domeniu. Oare se merită de zisă că nici după 6 luni fetele de la firma de cosmetice nu au făcut absolut nimic în sensul sporirii conţinutului paginii? Chiar şi acum pagina conţine doar o listă cu produsele şi cîte o descriere foarte succintă a lor.

Ne tot lăudăm că trăim în era informaţiei, dar încă ne lipseşte acea educaţie de a folosi cu eficienţă informaţiile pe care le avem la dispoziţie.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.